Marketing Analytics

Uczelnia
Tilburg University
Miasto, kraj
Tilburg, Netherlands
Czas trwania studiów
1 lata
Zakres programowy
Business Intelligence & Analytics, Marketing
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
Winter intake start date
2025-09-01
2025-02-01
Zakończenie rekrutacji
Winter intake deadline
2025-04-01
2024-11-25
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
Become a highly trained marketing analyst. The Master's program in Marketing Analytics teaches you to gather and analyze big data using the latest techniques and methods available, in order to provide management with critical marketing insights and opportunities, both online and offline.

Improve marketing decision-making using state-of-the-art research methodology to collect, analyze and disseminate quantitative information in a systematic and reliable way.

In a world where massive amounts of data are available, it is a challenge to use these data wisely, so both consumers, as well as businesses, benefit from them. Improve marketing decision-making by using state-of-the-art research methodology to collect, analyze and disseminate quantitative information in a systematic and objective way.

The program focuses on key Marketing Analytics courses in combination with Data Science and Marketing Management topics.

  • Strong links with business practice: what you learn is applied to real or simulated marketing dilemmas, whether it is during assignments or in interactive sessions with classmates and professors.
  • Outstanding track record of students and staff.  Multiple teachers have won innovation- and best teaching awards
  • Personalize your program with various electives to choose from, or take the opportunity to pursue a double degree in collaboration with one of our foreign partner universities.
  • In the first semester of the regular program, Marketing Analytics students can also apply for the following advanced programs:

    * The Extended Master's Program, which adds a half year traineeship to the regular Master's program.
    * The QTEM network program, which adds an additional year to the program which you spend at a QTEM partner university and corporate partner.

Typical courses are:

  • Social Media and Web Analytics
  • Customer Analytics
  • Pricing and Revenue Analytics
  • Skills: Online Data Collection and Management
  • Skills: Data Preparation and Workflow Management
Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
  • Uwaga! Każdy kierunek magisterski może mieć inne wymagania i wymagać specyficznych dodatkowych dokumentów. Przed aplikacją sprawdź na stronie uczelni, jakich dokumentów potrzebujesz!
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS – 6.5
  • TOEFL – 90
Certyfikat językowy z wymaganym wynikiem należy posiadać już w momencie aplikacji!
Ważne wymagania

You need a solid basis in the following areas:

  • Mathematics and Statistics
  • Academic Skills
  • Organisation
  • Management
  • Finance or Accounting
  • Marketing, more specifically the courses Marketing, Marketing Research and Consumer Behaviour

Applicants must pass a GMAT test. Exception applies to people who graduated from Vilnius University faculty of Economics (or Tilburg University's partner institution in other countries). The average GMAT score of accepted students at Tilburg University is 600. The GMAT institutional code for Tilburg University is VMV-LT-02.

ATTENTION! The last date to send ALL th documents ir July 1st. An application withouth English test certificate will not be up for consideration untill the University will get your English results.

With your broad theoretical knowledge and relevant practical skills, you can expect to be in a highly competitive position when it comes to getting the job you want in Marketing Analytics. Choose from a diverse range of positions, such as Market Researcher, Big Data Analyst, or Consumer Behavior Analyst.

Some examples of our graduates' jobs:

  • Data Analytics Professional at GfK
  • Customer Insight Analyst at NS (Dutch Railways)
  • Customer Intelligence Analyst at Essent