MBA in Imagineering

Uczelnia
Breda University of Applied Sciences
Miasto, kraj
Breda, Netherlands
Czas trwania studiów
1 lata
Zakres programowy
Business Intelligence & Analytics, Commerce, Corporate Communication, Corporate Social Responsibility, Human Resource Management, Innovation Management, International Business, Management, Organisation & Leadership, Project Management, Information managment
Koszty studiowania
15200.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-04-01
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
What is imagineering?

Imagineering (from "imagination" and "engineering") is the strategic implementation of experience design that adds creative and transformative capacity into businesses and other organisations.

In this 1-year MBA programme, you learn to innovate from a people-oriented approach. You also learn how to appeal to the imagination and how to make people co-designers of their own story, company or organization. Innovating and changing by strengthening collective creativity, that is the core of this Master Imagineering in Breda.

The world is in need of new, complementary approaches and methods as society is growing ever more complex. We see the depletion of natural resources running alongside the vast growth of connectivity, creativity and innovation. As Imagineering stems from and is embedded in the complexity paradigm of open systems, nonlinearity and dynamics of growth, in its core it goes beyond just design, innovation, business modelling or change management.

Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób (Wynik, który musisz uzyskać z testu językowego aplikując na wybrany kierunek studiów znajdziesz w wymaganiach rekrutacyjnych danego programu):

  • IELTS - 6.0
  • TOEFL - 80
Ważne wymagania

Do you want to start with the Master Imagineering programme? See if you meet the admission requirements for international students.

This master’s programme is aimed at students with a bachelor’s degree, preferable a Bachelor in Business Administration, in a relevant field of study, e.g. tourism management, leisure management, sports management, culture management, business management or economics.

Personal experience, qualities and motivation

Apart from educational background and language skills, criteria for admission are also personal qualities and motivation. Work experience in any field is preferred, though a study-related work experience (e.g. work placement) may be accepted as an alternative. Depending on your test results, work experience and the field of study of your first degree, an additional course may be required for admittance to the programme. Shortlisted candidates will be called for an intake interview.

Graduates of the Master Imagineering generally find employment in innovation related positions, marketing and branding roles or as a business consultant.

Examples of titles our alumni currently hold are:

  • specialist Policy and Innovation at one of the largest energy suppliers in the Netherlands

  • manager Strategic Brand Innovations at a world renown leader in software

  • project assistant at one of the leading consultancy companies in Europe

  • programme management officer at a renowned Dutch bank

  • assistant head of Corporate Identity Europe at an international automobile supplier from Germany

  • consultant co-creation at an up-and-coming agency

  • specialist Social Care and Monitoring at an up-and-coming agency