Design

Uczelnia
Linköping University
Miasto, kraj
Linköping, Sweden
Czas trwania studiów
2 lata
Zakres programowy
Design
Koszty studiowania
0 €
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-04-01
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery

At LiU we are leading in educating designers within three tracks – Service Design, Sustainable Design, and Visual Media Design, with a world-class research team at the intersection between design and services, a state-of-the-art facility for visual media research, and a strong team devoted to design and sustainability.

Service Design

Design for service systems, with stakeholders in the public, private, or third sector. Exploring methods and tools to drive co-design of service interactions and service systems on multiple levels. Finding out about new models for value creation and change, such as sharing, commons, etc. We engage in projects where design doing and humans are at the centre of the design practice, supported by knowledge from cognitive science and value co-creation. Services are design objects that are systemic and demand taking multiple perspectives, such as social innovation, policy development, and transformative service.

Sustainable Design

Design of sustainable systems, with accompanying business models, products and services. Project-based exploration of solutions that may promote a transition to a sustainable society and empower people interacting with those systems. We explore different philosophical perspectives on the relation between sustainability and design, such as circular economy and nature-inspired design. We work with a slight focus on product design, exploring through physical and digital prototyping what preferable futures might look like.

Visual Media Design

Design and conceptualisation of interactive visual environments, going beyond screens and handheld units. We explore approaches to design interactive augmented and immersive information spaces. We work with studio-based exploration of advanced concepts at the intersection of graphic design, interaction design and information visualisation.

Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (oryginał z tłumaczeniem przysięgłym)
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS - 6.5 (minimum 5.5 z każdej części) lub
  • TOEFL – 90 (w tym minimum 20 z pisania). Wynik musi zostać przesłany na uczelnię bezpośrednio z centrum egzaminacyjnego.

*Wymagania językowe mogą się zmieniać i różnić w zależności od kierunku - przed aplikacją sprawdź wymagania bezpośrednio na stronie uczelni.

Dodatkowe wymagania
  • Applicants are required to submit the following in English:
    • a resumé
    • an annotated portfolio
    • an essay according to specifications

 

You may find employment

  • as interaction designer or product designer
  • designing for service or policy
  • in the public or voluntary sectors
  • as an entrepreneur or with start-ups
  • with social innovation initiatives
  • in urban planning or design for sustainability
  • in the communications field
  • with established industrial actors seeking to overhaul their innovation processes.

Naturally, you will also be eligible for a career as a PhD student in Design.