Marketing Management

Uczelnia
Tilburg University
Miasto, kraj
Tilburg, Netherlands
Czas trwania studiów
1 lata
Zakres programowy
Marketing
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
Winter intake start date
2025-09-01
2025-02-01
Zakończenie rekrutacji
Winter intake deadline
2025-04-01
2024-11-25
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
Learn to develop innovative and effective ways to distribute, design, price and promote products and services - both in an online and offline context. With your broad theoretical knowledge and relevant practical skills, a career as a successful marketing manager lies ahead of you.

Become an expert on analyzing and interpreting consumer and business markets. Your broad theoretical knowledge and practical skills will make you an all-round marketing professional who knows how to put theory into practice.

In this program, you learn to understand consumer decision-making, and you are trained to strategically communicate, effectively brand, and efficiently distribute products and services. With Marketing Management you will become an expert in analyzing and interpreting consumer and business markets.

Characteristics of this program are:

  • Outstanding track record of students and staff.  Multiple teachers have won innovation- and best teaching awards.
  • Strong connection with business practice. Business challenges, company guest lectures, and actual business cases ensure a strong connection between marketing theory and practice. You acquire the latest ideas from academic research along with insights, techniques, tools and procedures that are used in commercial practice.
  • Personalize your program with various electives to choose from, or take the opportunity to pursue a double degree in collaboration with one of our foreign partner universities.
  • Blended learning in various courses: interactive on-campus lectures are supplemented with online materials.
  • In the first semester of the regular program, you can also apply for the following advanced programs:

- The Extended Master's Program, which adds a half-year traineeship to the regular master's program.
- The QTEM network program, which adds an additional year to the program which you spend at a QTEM partner university and corporate partner.

Typical courses are:

  • Brand Management
  • Marketing Communication
  • Marketing Channel Management
  • Strategic Marketing Management
Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
  • Uwaga! Każdy kierunek magisterski może mieć inne wymagania i wymagać specyficznych dodatkowych dokumentów. Przed aplikacją sprawdź na stronie uczelni, jakich dokumentów potrzebujesz!
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS – 6.5
  • TOEFL – 90
Certyfikat językowy z wymaganym wynikiem należy posiadać już w momencie aplikacji!
Ważne wymagania

You need a solid basis in the following areas:

  • Mathematics and Statistics
  • Academic Skills
  • Economics
  • Management
  • Finance or Accounting
  • Marketing, more specifically the courses Marketing, Services Marketing, Consumer Behaviour and Marketing Research

Applicants must pass a GMAT test. Exception applies to people who graduated from Vilnius University faculty of Economics (or Tilburg University's partner institution in other countries). The average GMAT score of accepted students at Tilburg University is 600. The GMAT institutional code for Tilburg University is VMV-LT-02.

ATTENTION! The last date to send ALL th documents ir July 1st. An application withouth English test certificate will not be up for consideration untill the University will get your English results.

With your broad theoretical knowledge and relevant practical skills, you can expect to be in a highly competitive position when it comes to getting the marketing job you want. You will be able to choose from a diverse range of positions, such as product/brand manager, online marketer, or sales manager.

Some examples of our graduates' jobs:

  • Marketing Trainee at L'Oréal
  • Management Trainee at KLM Royal Dutch Airlines
  • Brand Manager at Perfetti van Melle
  • Category Manager at Anheuser-Busch InBev

Alumni facts:

  • Is (very) satisfied with the Master's program: 89%
  • Gross monthly income one year after graduation: € 2,799
  • Would choose the same programma at Tilburg University: 81%

Source: National Alumni Survey, 2021 | n=27