International Communication

Uczelnia
Hanze University of Applied Sciences, Groningen
Miasto, kraj
Groningen, Netherlands
Czas trwania studiów
1,5 lata
Zakres programowy
Communication Sciences
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-04-01
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery

How do you give your future career meaning and value in a global context? By becoming an international communication expert.     

Are you interested in specializing in international corporate communication, in strategic brand management, or in global public relations? Do you want to advance a career as an intercultural communication consultant or a facilitation specialist? Or do you have communication skills and management abilities and want to develop these further so as to become a gifted communicator? Our recently updated Master of International Communication (MA) responds to the business need for a strong professional and impactful program. This Master provides an excellent advanced knowledge and experience base for a successful career in a wide range of global communication areas. Our graduates develop competences that are valued most by employers and that are crucial for effective communication management. We train a new generation of communicators ready to take on each situation, equipped with problem solving skills, vision and strategic insights:  international communication experts who are able to raise their game and inspire global as well as personal change.

Benefits of the Master in International Communication at Hanze UAS: 

  • Develop a Global Mindset by being able to work successfully across cultures and geographies, being adaptable, open-minded  and  having a deep knowledge of strategic communication practices in businesses, governments and non-profits.

  • Create Sustainable Impact by designing innovative, digital and sustainable solutions for organizations through mastering critical, creative and reflective skills, tools and trends and the latest practice-oriented research methods.

  • Brand Yourself for a career in international communication, by developing a personal brand tailored to your personal journey, your ambitions and needs and by building a professional network with fellow students, alumni and communication professionals. 

  • Gain Experience through the acquisition of a thesis internship position in a wide variety of companies and organizations (e.g. Philips, Shell, Heineken, Microsoft, United Nations, Unesco) and through the opportunity to work with professional clients and the professorship Communication, Behavior and Sustainable Society throughout the first and second semester

  • Learn Strategic and Innovative thinking from highly committed academic teaching staff and experts; in a global classroom of problem-based, multidisciplinary learning, through immersion in case studies and by joining research & innovation labs.

Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób (Wynik, który musisz uzyskać z testu językowego aplikując na wybrany kierunek studiów znajdziesz w wymaganiach rekrutacyjnych danego programu):

  • IELTS
  • TOEFL
Dodatkowe wymagania
  • Bachelor degree in related subject
  • English Language proficiency (IELTS 6.5 or TOEFL 575).

Nearly all MIC graduates have found a job either during or shortly after their graduation project. Graduates have found jobs as public relations managers, corporate communications consultants, marketing & communications heads and brand directors. Companies where our graduates have found positions include Google, Edelman PR, Ogilvy Group, Walt Disney, Hewlett Packard, IBM and ABN Amro bank.