Business Communication and Digital Media

Uczelnia
Tilburg University
Miasto, kraj
Tilburg, Netherlands
Czas trwania studiów
1 lata
Zakres programowy
Corporate Communication
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
Winter intake start date
2025-09-01
2025-02-01
Zakończenie rekrutacji
Winter intake deadline
2025-04-01
2024-11-25
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
Explore how digitalization affects the communication between companies and their (potential) customers and other stakeholders, and the possibilities digital media offer for both internal and external communication. Become an all-round communication expert, or specialize in marketing communication, internal communication or corporate communication. This is a track of the MSc Communication and Information Sciences.

With Business Communication and Digital Media, you will immerse yourself in the dynamic world of online communication trends and fast-changing media technologies and their impact on the internal and external communication of companies and organizations.

  • Research the opportunities digital media offer for companies and organizations, for example for their marketing communication, corporate branding, customer service, crisis communication and communication in the workplace.
  • Analyze the effects of the implementation of new communication tools on communication processes and their outcomes. And learn how to turn your findings into advice on how to use these tools effectively. Take into account both the functional and the social aspects of communication.
  • Choose from a wide range of electives. Become an all-round professional or specialize in the field of marketing communication, internal communication, or corporate communication.
  • Consider applying for the two-year Dual degree program with Wirtschaftsuniversität Vienna, focusing on business communication with special emphasis on digital and intercultural communication. A scholarship covers part of the tuition.

Typical courses are:

  • Online Public Relations
  • Psychology of Business Communication
  • Resistance and Persuasion
  • Social Media Marketing
  • Webcare
  • Negotiation Strategies
  • Digital Health Communication
Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
  • Uwaga! Każdy kierunek magisterski może mieć inne wymagania i wymagać specyficznych dodatkowych dokumentów. Przed aplikacją sprawdź na stronie uczelni, jakich dokumentów potrzebujesz!
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS – 6.5
  • TOEFL – 90
Certyfikat językowy z wymaganym wynikiem należy posiadać już w momencie aplikacji!
Ważne wymagania

In order to have access to the Master's program in Accounting, you need a solid basis in the following areas:

  • Mathematics and Statistics (18 ECTS)
  • Academic Training (24 ECTS)
  • Economics (12 ECTS)
  • Management or Marketing (12 ECTS)
  • Finance (12 ECTS)
  • Accounting (24 ECTS)

Applicants must pass GMAT test. Exception applies to people who graduated from Warszaw School of Economics or Kozminsky University (or any other Tilburg University's partner institution in other countries). The average GMAT score of accepted students at Tilburg University is 600. The GMAT institutional code for Tilburg University is VMV-LT-02.

ATTENTION! The last date to send ALL th documents ir July 1st. An application withouth English test certificate will not be up for consideration untill the University will get your English results.

Dodatkowe wymagania
  • Statistics checklist. Please complete the checklist (pdf) as requested.
  • A copy of your Bachelor's or Master's thesis or an essay completed during your studies (only in English and at least 1500 words; if you have not yet written a thesis, you could also upload a dedicated writing sample in form of an academic essay or research proposal)
  • Statement of purpose (motivation letter) - format (pdf).

Career prospects

As a Master of Science with a specialization in Business Communication and Digital Media, you will be able to analyze internal and external communications, and to act as a consultant on social media marketing, marketing communications, branding, negotiation strategies, corporate social responsibility, webcare, and social media at work. 

Graduates work or start for example as:

  • Business Developer Mobile at ABN AMRO

  • Head of Campaign Strategy and Optimization at Blue Mango Interactive

  • Team Lead Benelux at Google Marketing Solutions

Alumni facts

  • Average number of months until first paid job: 3,5

  • Finds a job within 6 months after graduation: 85%

  • Gross monthly income one year after graduation: € 3.001