Marketing Management

Uczelnia
Fontys University of Applied Sciences
Miasto, kraj
Venlo, Netherlands
Czas trwania studiów
4 lata
Zakres programowy
International Business, Marketing
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Bachelor
Rozpoczęcie studiów
Winter intake start date
2025-09-01
2025-02-01
Zakończenie rekrutacji
Winter intake deadline
2025-04-01
2024-11-25
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
Are you passionate about people and communication, and do you know how to convince others? Can you easily think outside of the box? Do you like to put yourself in someone else’s shoes? As a marketer, it’s your job to think like your customers. We train you to become a result-oriented networker with work experience and knowledge of marketing theories. At the end of the study programme, you’re able to do research, reach the right target, know how to leverage the digital world for your goals, and ultimately offer advice to the organisation based on your creative insights.

Marketing Management is a 4-year bachelor programme. You learn to understand why some products are successful while others aren’t, as well as how you can influence that. The study programme covers all aspects of marketing: from doing research and analysing markets to explore the needs of your customers, to learning about the power of channels like Instagram or TikTok and how the digital world can be used to create new opportunities. As a Marketing Management student, you gradually transform into a marketing expert with experience in an international environment.

What are you going to learn?

  • Understanding the power of brands (e.g. Apple, Netflix, Tesla & Co.)
  • Developing marketing strategies
  • Understanding cultural differences in marketing
  • Creating marketing campaigns (e.g. on social media platforms, like Instagram, Snapchat, TikTok)
  • Researching customer needs & consumer behaviour (e.g. with own developed surveys)
  • Developing own digital business models
  • Relevant soft skills (confident presentations, creativity techniques, etc.)
  • Founding your own start-up company
Wymagania rekrutacyjne
  • Wypis ocen – jeśli wciąż się uczysz i dlatego nie masz jeszcze świadectwa ukończenia szkoły średniej, bardzo ważne jest załączenie wypisu. Szczegółowe informacje na temat sposobu wypełniania tego dokumentu oraz termin jego przesłania znajdziesz tutaj.
  • Świadectwo dojrzałości – w przypadku ukończenia szkoły średniej nie potrzebujesz wypisu ocen – wystarczy, że do formularza aplikacyjnego załączysz Świadectwo dojrzałości wraz ze świadectwem ukończenia liceum (bądź technikum).

Przed aplikacją sprawdź wymagania bezpośrednio na stronie uczelni. W przypadku problemów ze znalezieniem szczegółowych, aktualnych wymagań, skontaktuj się z konsultantami Kastu.

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS - 6.0
  • TOEFL – 80
Dodatkowe wymagania


Ten program wymaga wiedzy z zakresu ekonomii – jeśli w Twojej szkole średniej ekonomia nie była nauczana, to uczelnia zaprosi Cię na obowiązkowe interview, podczas którego ustalą Twój poziom wiedzy z tej dziedziny. Jeśli okaże się on niewystarczający, to dostaniesz od uczelni materiały do nauki oraz link do obowiązkowego testu online z ekonomii. Jeżeli Twój poziom będzie wystarczający, to test nie będzie Cię obowiązywał.

Nowadays businesses cannot survive without strong marketing. Through clever and creative marketing campaigns companies communicate with their target groups. As a versatile marketer you can work in virtually any company. The area of marketing is very broad, which reflects in the different functions marketers occupy. Art director, social media manager, sales manager or market researcher, these are all examples of jobs in the marketing domain. One thing is certain; as an International Marketing graduate you have a solid base to work as a marketer in any company. You can analyse target groups and learned how to develop marketing and communication concepts. You are a professional in writing marketing plans and in analysing companies. With the two internships you have completed, your experience in your own Mini Company and your knowledge of international enterprises you are a valued asset for companies all over the world.

Of course you can set up your own company as well and work as a business entrepeneur on a start-up as a General Manager.