Art and Media Studies

Uczelnia
Tilburg University
Miasto, kraj
Tilburg, Netherlands
Czas trwania studiów
1 lata
Zakres programowy
Film, Photography & Media, Liberal Arts, Journalism, Media Management, Media Studies & Mass Media
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-04-01
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
In the Art and Media Studies track, you study how artistic and cultural expressions develop under the influence of digitalization, mediatization, and privatization of public space. You combine theories from various disciplines, such as media studies, cultural studies, literary studies, sociology and philosophy. You learn to analyze how innovations come about and what their implications are for society, and to communicate about this professionally. This is a track of MA Culture Studies.

Central topics in the program are the convergence of public and private spheres, intermediality and transmediality, participatory art and gaming practices, the Anthropocene and new responsibilities for the earth, and urgent media topics such as migration and sustainability.

  • Reflect on questions such as:

    - How is democracy functioning in an information overloaded digital public sphere?
    - What is the role of artists in current public spheres?
    - How can games be considered art?
    - What type of social critique can we find in visual art objects (such as video art)
    - What are new aesthetics on online platforms?

  • Develop communicative skills such as writing, analyzing and interpreting texts and images, critical reflection on societal issues, and participating in public debates.
  • Turn academic content into publications that are accessible to a wider public through Diggit Magazine, both a learning instrument and an online news platform focusing on arts, digital culture, and globalization.

Typical courses are:

  • New private and Public Spheres
  • Sublime: Art and Ecology
  • Intimacy, Privacy and Authenticity
  • Authorship and Persona: Fabricating Identity
Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
  • Uwaga! Każdy kierunek magisterski może mieć inne wymagania i wymagać specyficznych dodatkowych dokumentów. Przed aplikacją sprawdź na stronie uczelni, jakich dokumentów potrzebujesz!
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS – 6.5
  • TOEFL – 90
Certyfikat językowy z wymaganym wynikiem należy posiadać już w momencie aplikacji!

We will educate you to become a communication and culture professional, ready to perform a nexus role in ongoing digital, cultural, artistic and societal developments.

Graduates acquire positions in the cultural sector, but also in (digital) journalism, communication and marketing, education and research.

Some of our graduates' jobs:

  • Project coordinator at a platform for visual arts and design
  • Marketing and communications assistant at Libraries Unlimited South West
  • Content creator at White Citadel
  • Researcher at a Dutch university of applied sciences