International Business - 4 years

Uczelnia
The Hague University of Applied Sciences
Miasto, kraj
The Hague, Netherlands
Czas trwania studiów
4 lata
Zakres programowy
Business Administration, Finance, Forensic Accounting, International Business, Management, Organisation & Leadership, Marketing, Supply Chain Management & Logistics
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Bachelor
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-04-01
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
How do international corporations, banks, UN bodies and multinationals make profits? How can an organization contribute to a truly global community? By taking the International Business (IB) degree you can make a difference to the world and earn a living. You’ll build strong foundations in economics, marketing, sales, finance and management. Lectures and workshops in the various modules will provide you with in-depth knowledge and experience working in a global team.

We call it business + impact. Break new ground in international business management in a classroom where fellow students and lecturers come from 40+ countries. Tap into our industry contacts who’ll prepare you to step into high-flying business management and consultant jobs as a ‘manager of change’.

The IB programme will prepare you for a successful international business career. Anywhere in the world. You’ll build strong foundations in economics, marketing, sales, finance and management. Lectures and workshops in the various modules will provide you with in-depth knowledge and experience working in a global team. You’ll get to put knowledge into action during a semester-long internship at an international company.

Specialisations
  • Finance & Accounting  - Evaluate the financial performance of organisations from the perspective of different stakeholders. Recommend financing possibilities in a dynamic international environment.  
  • Operations & Supply Chain - Evaluate and manage the operations processes within and between organisations.   
  • Marketing & Sales  - Develop a well-founded marketing plan to support the creation of value for international customers. Use appropriate sales techniques in support of durable customer relationships. Incorporate developments of the digital landscape in a marketing strategy.
Wymagania rekrutacyjne
  • Wypis ocen – jeśli wciąż się uczysz i dlatego nie masz jeszcze świadectwa ukończenia szkoły średniej, bardzo ważne jest załączenie wypisu. Szczegółowe informacje na temat sposobu wypełniania tego dokumentu oraz termin jego przesłania znajdziesz tutaj.
  • Specjalny wypis ocen - na tą uczelnię wymagany jest dodatkowy wypis. Aby uzyskać wypis skontaktuj się z nami.
  • Świadectwo dojrzałości – w przypadku ukończenia szkoły średniej nie potrzebujesz wypisu ocen – wystarczy, że do formularza aplikacyjnego załączysz Świadectwo dojrzałości wraz ze świadectwem ukończenia liceum (bądź technikum).

Przed aplikacją sprawdź wymagania bezpośrednio na stronie uczelni. W przypadku problemów ze znalezieniem szczegółowych, aktualnych wymagań, skontaktuj się z konsultantami Kastu.

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS - 6.0
  • TOEFL – 80

Although we offer courses in accounting, you will need to follow a Master in Accounting after your Bachelor’s to become a certified accountant. There are several options at other universities, both inside and outside the Netherlands.

What will you become:

  • Investment advisor
  • Junior financial analyst
  • Junior financial analyst
  • Corporate communications manager
  • Assistant accountant
  • Client reporting specialist
  • Marketing manager
  • Junior associate
  • Regional financial analyst

Continue studying


There’s no need to stop your studies after graduation. The Hague Graduate School offers a few post graduate courses that complement the IB curriculum, such as its Master of Business Administration (MBA)Master of Financial Management and Control and Master in International Communication Management.