International Business

Uczelnia
Häme University of Applied Sciences (HAMK)
Miasto, kraj
Valkeakoski, Finland
Czas trwania studiów
3,5 lata
Zakres programowy
International Business
Koszty studiowania
0 €
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Bachelor
Rozpoczęcie studiów
2026-09-01
Zakończenie rekrutacji
2026-01-15
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery

Empower Your Future with Sustainable and Data-Driven Decision Making!

In today’s dynamic global business landscape, professionals with international and cross-cultural competencies are in high demand. Join our highly popular International Business degree programme and collaborate with peers from around the world. Gain the analytical, marketing, and business development skills needed to shape a sustainable future.

Objective

Develop critical and analytical thinking skills and learn to leverage data for sustainable business decisions. Gain expertise in marketing, entrepreneurship, leadership, strategic management and cross-cultural communication; these provide you a robust foundation for international business career. 

Structure of studies

Our International Business degree programme immerses you in real-life cases, enhancing both your analytical and business knowledge. Learn to harness data effectively for marketing and business information management, blending business theories with data-driven decision-making. 

Make sustainability and environmental consciousness a core part of your business competences. Learn how to apply the UN Sustainable Development Goals to drive innovation and business planning.

Master effective marketing through hands-on practice, creating content like videos and podcasts in a professional studio environment. Gain practical project management experience through real-life projects. We foster an entrepreneurial mindset, equipping you with the skills to launch your own business.

 

Specialization options

In your third year, tailor your career path by choosing one of our Business Labs, focusing on sustainability, innovation, or internationalisation. 

Customise your education with electives in human resource management, strategic management, European business environment, future marketing applications, or corporate social responsibility.

 

 

Wymagania rekrutacyjne
  • Wypis ocen – jeśli wciąż się uczysz i dlatego nie masz jeszcze świadectwa ukończenia szkoły średniej, bardzo ważne jest załączenie wypisu. Szczegółowe informacje na temat sposobu wypełniania tego dokumentu oraz termin jego przesłania znajdziesz tutajWypis musi być wypełniony komputerowo.

  • Świadectwo dojrzałości – w przypadku ukończenia szkoły średniej nie potrzebujesz wypisu ocen – wystarczy, że do formularza aplikacyjnego załączysz Świadectwo dojrzałości wraz ze świadectwem ukończenia liceum (bądź technikum).

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w jeden z następujących sposobów:

  • Ocena z języka angielskiego na transkrypcie ocen lub Świadectwie Ukończenia Szkoły Średniej nie może być niższa niż 4
  • IELTS Academic: 6,5
  • TOEFL iBT: 87
  • Cambridge C1 Advanced lub C2 Proficiency:176
Ważne wymagania

Wyboru studentów dokonują przedstawiciele programu studiów i rekrutujący na podstawie kwalifikacji akademickich przedstawionych w dokumentach aplikacyjnych. W procesie rekrutacji przyznawane są punkty, maksymalnie do uzyskania jest 75 punktów, są przyznawane w następujących kategoriach:

1. Wyniki w nauce (maksymalnie 40 punktów), brane pod uwagę:

  • ocena z języka angielskiego,
  • ocena z matematyki,
  • średnia ocen.

2. Znajomość języka angielskiego (maksymalnie 10 punktów):

  • Wymagany poziom wyższy niż B2.

3. Inne (25 punktów):

  • Poziom rozszerzony z matematyki,
  • Pojedyncze kursy biznesowe w szkole średniej,
  • Dyplom ukończenia szkoły średniej nie starszy niż 4 lata,
  • Brak wcześniejszego wykształcenia wyższego.

What will you become?

As a Bachelor of Business Administration (BBA), you will be a sustainable, data–driven and entrepreneurial professional who can plan, organise and manage international business operations for example in the fields of digital marketing, international sales or human resources.