International Hospitality Management

Uczelnia
University College Northern Denmark
Miasto, kraj
Aalborg, Denmark
Czas trwania studiów
1.5 lata
Zakres programowy
Hospitality Management
Koszty studiowania
0 €
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Top-up
Rozpoczęcie studiów
2021-09-01
Zakończenie rekrutacji
2021-03-01
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
Uwaga - ten kierunek nie jest już oferowany w języku angielskim. Więcej informacji na temat likwidacji kierunków znajdziesz tutaj.

 

Are you dreaming of an international career in the hospitality industry?

This is a top-up programme intended for graduates of Academy Profession Degree Programmes in Marketing Management or Service, Hospitality and Tourism Management. The top-up programme earns you a bachelor's degree in International Hospitality Mangement with only 1½ years of additional study.

The programme will provide you with the competences to work in day-to-day operations, development, administration and management in an international work environment in the hospitality industry. A specialisation period will allow you to focus more deeply on either tourism, the hotel and restaurant industry or experience economy. You will learn about management, strategy, economics, cultural awareness and customer relations. You will be provided with the tools to develop new markets and concepts, achieve an understanding of a company’s strategic challenges as well as the ability to handle the practical implementation and operation of a company strategy. Danish and international students study together from the second semester, giving you valuable intercultural competences as well as an international network.

As a Bachelor of International Hospitality Management, you may find employment as resort manager, marketing coordinator, destination manager, or sales manager etc.

Study Contents

  • The company and its network
  • Strategic management
  • Internship
  • Internationalization / Culture analysis
  • Management/ economics
  • Development perspective
  • Planning and implementation
  • World perspective
  • Market and society
  • Internal perspective
Wymagania rekrutacyjne

O przyjęcie na studia Top-up mogą ubiegać się osoby, które ukończyły pierwszy stopień studiów (licencjackie lub inżynierskie), lub są na ostatnim roku tych studiów. Przy ubieganiu się o przyjęcie na studia Top-up, należy mieć 120-180 punktów ECTS (z przedmiotów dotychczas zaliczonych na studiowanym lub ukończonym kierunku), dlatego podczas składania dokumentów upewnij się, że masz wystarczającą ilość tych punktów. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych kontynuowanych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa. Kończąc studia Top-up, otrzymasz dyplom studiów pierwszego stopnia.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.

  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy tylko załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)

  • Specjalny list motywacyjny – na tej uczelni szczególną uwagę zwraca się na list motywacyjny! Powinien on dokładnie określać powody, dla których ubiegasz się o przyjęcie na ten właśnie kierunek studiów. Należy też podać przyczyny, dla których wybierasz studia akurat na tej a nie innej uczelni. Wymagania odnośnie listu motywacyjnego znajdziesz tutaj. Szczegółowe informacje na temat tego jak powinien wyglądać list motywacyjny na uczelnię UCN znajdziesz tutaj.

Wymagania odnośnie języka angielskiego
  • Test Kastu z języka angielskiego (jeśli uzyskasz wystarczający wynik z IELTS/TOEFL nie musisz zdawać testu Kastu).

  • Uwaga: wyniki testu językowego muszą być przesłane do 10 marca!

Dodatkowe wymagania

Marketing Management or Hospitality and Tourism Management or Financial Management or other similar level programmes from Denmark or abroad  (120 ECTS kreditų).

The service sector is a wide-ranging industry with various subcategories

This means that your future employer, job title and work duties may also vary greatly depending on your efforts and on how you specialise in terms of your work placement, your assignments, your network etc. during your time of study at the International Hospitality Management programme.
 

Possible job titles

There are numerous possible job titles, which of course depend on your individual profile. Your individual profile is a combination of:

  • Your subject knowledge, that is, the degree to which you master the knowledge acquired through studies.
  • Your work experience, including your work placement.
  • Your personal competencies.
  • Other experience and competencies.

During your time of study, you will acquire knowledge of management, economics and strategy, among many other things, which will give you the skills to handle high-level duties in the hospitality industry. Some will be able to take up a position as manager or mid-level manager immediately after graduation, while others may need to gain more experience in order to hold a position as manager or middle manager – this will depend on your individual profile.
 

With this in mind, your future job title could be:

  • Marketing coordinator
  • Marketing assistant
  • Hotel manager
  • Sales manager
  • Sales consultant
  • Event manager
  • Event coordinator
  • Travel agency employee
  • Travel agency manager
  • Restaurant manager
  • Yield manager
  • Self-employed
  • Guest relations manager
  • Reception desk manager
  • Booking manager
  • HR manager
  • HR consultant
  • HR coordinator
  • Sales coordinator
  • Food and Beverage manager
  • Contract manager
  • Concept developer
  • Conference coordinator
  • Project manager
  • Activity manager
  • Tourist agency worker
  • Communications worker
  • Guest services worker
  • Rooms division manager