IT Product Development

Uczelnia
Aarhus University
Miasto, kraj
Aarhus, Denmark
Czas trwania studiów
2 lata
Zakres programowy
Informatics & Information Sciences, Commerce
Koszty studiowania
0 €
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
2024-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-02-25
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery

Introduction

The MSc in IT Product Development is based at Aarhus University’s Department of Computer Science and offered in collaboration with the Department of Engineering. Students take a combination of courses from both departments related to computer science and industrial design.

The programme offers the highest-quality teaching from a strong international team of researcher - all in an informal learning environment. The teaching style is a mix of lectures and classes, with preparatory work in study groups.

In the first year of the programme, students take several required courses in the research priority areas of physical and spatial design, IoT/cloud computing, and augmented reality. These are followed by an innovation project. In the second year, students complete their master’s thesis. Elective courses give students the scope to specialize in fields including advanced data management, multimodal interaction, interactivity, or computer mediation.

Prerequisites for acceptance

Applicants are expected to have acquired a thorough knowledge of the basics of IT and industrial design in their bachelor’s programme. These should include programming, systems, system development, physical design, basic electronics, as well as some experience of combining these disciplines.

Since English is the language of instruction in all subjects, all applicants are required to provide evidence of their English language proficiency.

Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.

  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)

  • Course description - należy przygotować dokument, zbierający cały sylabus ze studiów licencjackich. Takie sylabusy najczęściej są do pobrania na stronie uniwersytetu. Należy je przetłumaczyć na język angielski (można samodzielnie) i złączyć w jeden dokument. Warto też zapytać w dziekanacie uczelni, czy nie dysponują wersją angielską.

  • Oficjalna skala oceniania Twojej uczelni -  możesz dostać taki dokument w dziekanacie Twojej uczelni lub skonstruować samodzielnie. W obu przypadkach dokument powinien zawierać pieczątkę dziekanatu.

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w jeden z następujących sposobów:

  • IELTS – 6.5

  • TOEFL – 83 (Aarhus University TOEFL kod - 8935)

Uwaga: wymagania językowe mogą ulec zmianie. Przed wysłaniem aplikacji upewnij się jakie są wymagania językowe na konkretny kierunek bezpośrednio na stronie uczelni.
W przypadku zdawania certyfikatu IELTs upewnij się, czy uczelnia oprócz wymagań oceny końcowej nie ma również wymagań odnośnie ocen cząstkowych.

 

Ważne wymagania

You can be admitted to the master's programme if the university assesses that your education has a level, scope, and content that corresponds to the academic requirements specified below. 

Subject areaNumber of ECTS

Industrial design

The following subject areas must be covered:

  • Sketching and physical prototype design

  • Design theory

  • Experience design

  • Shape-changing objects and spaces

20

Physical computing, i.e. the building of interactive physical systems by the use of software and hardware that can sense and respond to the analog world 

10
Human-computer interaction and experimental system development10

Programming 

The following subject areas must be covered:   

  • Object-oriented programming 

  • Software architecture  

  • Algorithms and data structures 

20

Computer systems 

The following subject areas must be covered:   

  • Databases 

  • Computer architecture 

  • Networks 

  • Operating systems 

  • Web technology 

  • Distributed systems 

  • Security 

20
Basic subjects in mathematics, probability theory and statistics10
Total90