Christianity and Society

Uczelnia
Tilburg University
Miasto, kraj
Tilburg, Netherlands
Czas trwania studiów
1 lata
Zakres programowy
Religious Studies & Theology
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-04-01
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
Christianity and Society: philosophy, theology, politics, digital culture. Reflect critically on Christianity in the public space and the tensions that arise in the dialogue with modern society and world religions. The program links theological and religious sources of the past with current social, economic and political issues. Special attention is given to issues such as the relation between religion and state, and the contribution of capitalism to justice and happiness.

This program provides a broad perspective on religion and society, including theological, sociological, economical, juridical and philosophical questions. Special attention is given to issues such as the relation between religion and state, and the contribution of capitalism to justice and happiness.

  • Small classes (on average 5-10 students), so a lot of individual attention and personal contact among fellow students and teachers.
  • International classroom with students from various countries, religions, and academic backgrounds, ensuring a lively and balanced dialogue.
  • The opportunity to follow the Extended Master’s Program (adds half a year to the regular program) in which you do an internship at an institution or organization in the field.
  • Lower tuition fees than other Master’s programs at Tilburg University.
  • Partial scholarships are available to encourage students from all economic backgrounds to participate in this graduate program.
  • Socially relevant: the Master Christianity and Society deals with relevant social topics: Synodal Process in the Netherlands, various medical-ethical topics, faith & youth, and religion & digital media.

Typical courses are:

  • Christianity and the Care of Creation
  • Christianity in Dialogue with the Economic World
  • Religion in the Digital World
Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
  • Uwaga! Każdy kierunek magisterski może mieć inne wymagania i wymagać specyficznych dodatkowych dokumentów. Przed aplikacją sprawdź na stronie uczelni, jakich dokumentów potrzebujesz!
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS – 6.5
  • TOEFL – 90
Certyfikat językowy z wymaganym wynikiem należy posiadać już w momencie aplikacji!
Dodatkowe wymagania

Bachelor degree or an equivalent (international) qualification, for example two years of philosophy and four years of theology at any (inter)diocesan seminary. While a previous degree in theology is not mandatory, a basic knowledge of Christianity is presupposed. A reading list is available to improve your basic knowledge of Christianity and theology.

Upon graduation you will be an expert on the relations between Christianity and society in multiple fields of study. You will be able to use your expertise in advisory or management roles in religious organizations and churches, in government organizations and in NGOs. You will also be able to apply your academic knowledge in the fields of media, politics and economic relations.