Sustainable Communication

Uczelnia
Jonkoping University
Miasto, kraj
Jönköping, Sweden
Czas trwania studiów
1-2 lata
Zakres programowy
Communication Sciences
Koszty studiowania
0 €
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-04-01
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery

Sustainable Communication (SusCom) is a Media and Communication master’s programme designed for students who want to deepen their understanding of the significant role of media and communication for global sustainability.

In a time where anthropogenic climate change is threating the life conditions on which we all depend, and where inequality, wars and armed conflicts remain global problems, the need for global sustainability becomes urgent.

SusCom is a master’s programme where you will study the relationship between media and communication and the environmental, social and economic dimensions of sustainability. The programme is offered in close cooperation with the research environment Sustainable Communication at Jönköping University, which has published extensively in the areas of environmental communication, global journalism, transmedia storytelling, and communication for development.

SusCom is offered as a 1-year (60 credits) and a 2-year (120 credits) programme. The 2-year programme is an extension of the 1-year programme, which means that students of both programmes study together during their first year. A mandatory work placement of five weeks is offered during the first year. Students of the 1-year programme write one thesis (15 credits). Students of the 2-year programme write two theses (15 credits each).

More about the programme: https://vimeo.com/161894782/8b81e8d457

Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano. UWAGA! Do formularza obowiązkowo trzeba załączyć zaświadczenie w języku angielskim potwierdzające, że jest się studentem ostatniego roku studiów. Dokument powinien być potwierdzony przez Twoją uczelnię.

  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)

  • List motywacyjny (nie dłuższy niż 1000 słów) - wskazówki, jak napisać list motywacyjny znajdziesz tutaj
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Certyfikat z języka angielskiego należy przesłać nam do 15 KWIETNIA. Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS – 6.5 (nie mniej niż 5.5 z każdej części).

  • TOEFL – 90 (wymagane jest nie mniej niż 20 punktów z części pisemnej). Wyniki testu TOEFL powinny zostać wysłane bezpośrednio z centrum, w którym był zdawany test.

  • Duolingo - 125.

Ważne wymagania
  • Bachelor’s degree (equivalent of 180 ECTS credits at an accredited university) with at least 60 credits in media and/or communication studies, journalism, or equivalent and profiency in English.
  • Letter of Motivation - Motivation letter should be no longer than 1000 words. Work experience that relates to programme considered an asset.
  • Please upload a thesis, independent work or equivalent from your bachelor’s degree in the original language (no translation for this document is required).

After graduating, students may be interested in working for organisations that work with communication and sustainability. Those who have completed the 2-year programme also have the opportunity to study further at doctoral level.