Marketing Analytics and Strategy

Uczelnia
Aarhus University
Miasto, kraj
Aarhus, Denmark
Czas trwania studiów
2 lata
Zakres programowy
Marketing
Koszty studiowania
0 €
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-02-25
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery

The Marketing programme focuses on consumer insights and customer needs in order to provide products and services of value for the target market and target customer group that the company is serving. It thus includes an all-important approach to management decision-making and covers a set of business functions, taking into account the company’s business portfolio, the competitors behaviour in the market, and the trends in the macro-environment. Customers are central to marketing, and the main aim is to make brand promises and create high expectations to customers, and then reliably meet or exceed the expectations thus created, in order to achieve customer satisfaction and support brand loyalty. This is accomplished through the firm's own value creation activities, but also through support for the value creation process of customers, channel members and other stakeholders. These activities and processes are often naturally international in scope. The international aspect of marketing is also reflected in the international faculty and study body, as well as in the possibility to study abroad for a semester. 

Thus, the marketing programme provides you with the analytical and academic skills of a research-based higher education, thus preparing you for a wide range of national and international management careers within the private and public sector, including:

  • Consumer and market research
  • Product and brand management
  • Communication or advertising
  • Consulting
  • Entrepreneurial and innovation management
Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.

  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)

  • Course description - należy przygotować dokument, zbierający cały sylabus ze studiów licencjackich. Takie sylabusy najczęściej są do pobrania na stronie uniwersytetu. Należy je przetłumaczyć na język angielski (można samodzielnie) i złączyć w jeden dokument. Warto też zapytać w dziekanacie uczelni, czy nie dysponują wersją angielską.

  • Oficjalna skala oceniania Twojej uczelni -  możesz dostać taki dokument w dziekanacie Twojej uczelni lub skonstruować samodzielnie. W obu przypadkach dokument powinien zawierać pieczątkę dziekanatu.

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w jeden z następujących sposobów:

  • IELTS – 6.5

  • TOEFL – 83 (Aarhus University TOEFL kod - 8935)

Uwaga: wymagania językowe mogą ulec zmianie. Przed wysłaniem aplikacji upewnij się jakie są wymagania językowe na konkretny kierunek bezpośrednio na stronie uczelni.
W przypadku zdawania certyfikatu IELTs upewnij się, czy uczelnia oprócz wymagań oceny końcowej nie ma również wymagań odnośnie ocen cząstkowych.

 

Ważne wymagania

If you hold a programme from another university, you can have your programme evaluated at School of Business and Social Sciences, Aarhus University in order to find out if you meet the admission requirements. This evaluation will prioritize the sufficient content of the following subjects and ECTS-points.

In order to be admitted to the MSc programs students must have the following combination of courses from their bachelor’s degree:

Marketing10 ECTSFinance and Accounting25 ECTS
(20 ECTS nuo 2015)
Statistics and Research Methods15 ETCSManagement /organisational studies10 ECTS
Managerial economics and operations management15 ETCS
(20 ECTS nuo 2015)
Microeconomics5 ECTS
Business Economics in total80 ECTS
 

Applicants from EU/EEA countries will be evaluated for the remaining seats on the MSc programmes. For each MSc programme a selection of specific academic areas has been chosen as specifically relevant. It is the grades from these academic areas that will be used when distributing applicants from EU/EEA countries to the remaining seats. Admission will be based on grade point average (GPA) of the specific academic area and applicants with the highest GPA will be admitted first. The calculation of the GPA will be based only on courses that have been passed and handed in documentation for by the time of the application deadline.

Selected academic areas for Marketing can be found here:

MSc programme

Course areas, which will be part of the GPA

Marketing

Marketing 10 ECTS
Research Methods 10 ECTS

Along with the application the applicant must upload:

  • Course descriptions in English briefly describing the contents of the applicant's specific BA courses or other information that will contribute to describing the contents of the applicant's Bachelor's degree programme (may be translated by the applicant, but certified by the applicant's university).
  • Official descriptions of relevant courses to be completed after the application deadline.
  • An official description of the marking scale used at the applicant's home university.

The marketing programme hence prepares students for a wide range of management careers in the private and public sectors including consulting, entrepreneurial management, innovation management and communication management. All of which are currently in heavy demand.

The specialisation in marketing gives you the skills to fill a position as:

  • marketing manager;
  • product or brand manager;
  • communication manager;
  • positions focusing on strategic market orientation;
  • positions in market research;
  • marketing strategy and planning;
  • relationship management (Key Account Manager);
  • marketoriented product management (development);
  • strategic market development among others.