Sheffield Hallam University

Sheffield
O uczelni
Wymagania rekrutacyjne
Zakwaterowanie
Mapa
Podobnie jak wiele innych uczelni w Anglii, Uniwersytet Sheffield Hallam powstał w wyniku połączenia i współpracy różnych mniejszych instytucji szkolnictwa wyższego. Można, więc powiedzieć, że jego historia sięga 1836 roku, czyli czasów powołania Sheffeild Collegiate School, pierwszej szkoły, która później stała się częścią Uniwersytetu Sheffield Hallam. Ponieważ uczelnia ma przede wszystkim na uwadze ludzi i ich potencjał, bardzo dużo środków finansowych przeznacza się na zapewnienie najwyższego poziomu obiektów uniwersyteckich i wyposażenia. Wszystkie te działania mają na celu zagwarantowanie jak najlepszych warunków pracy studentom i pracownikom.

Innym priorytetem Uniwersytetu jest ochrona środowiska. W przeprowadzonym w tym roku przez The Green League rankingu, zajął on 14 miejsce spośród 143 uczelni brytyjskich pod względem takich kryteriów jak: ograniczenie ilości odpadów, recykling, zaangażowanie społeczności uniwersyteckiej w ochronę środowiska i inne.
Głównym celem studiów jest nie tylko przygotowanie studenta do pracy, lecz budowanie ścieżki jego udanej i bogatej kariery. Jest to możliwe dzięki znakomitej kadrze doświadczonych wykładowców, specjalistów w swojej dziedzinie, którzy, w oparciu o własne doświadczenie, mogą nie tylko dzielić się wiedzą teoretyczną, ale i służyć studentom praktycznymi radami,. Oczywiście, realizacja tego celu jest możliwa dzięki wyposażeniu wysokiej jakości, które umożliwia prowadzenie niezbędnych badań, stworzenie symulacji środowiska pracy, gromadzenie informacji i przygotowanie się do wszystkich wyzwań przyszłej kariery.

Uniwersytet zapewnia warunki i wyposażenie na najwyższym poziomie:

  • Biblioteka i większość budynków otwartych jest codziennie przez całą dobę.

  • Oferuje wiele miejsc do indywidualnej nauki oraz możliwość wynajęcia większej przestrzeni do pracy w grupach.

  • W bibliotece zawsze można uzyskać pomoc pracowników lub korzystać z zasobów samodzielnie, dzięki zainstalowanemu w niej systemowi self-check.

  • W zasobach znajdują się nie tylko książki, ale także filmy wideo w formacie DVD, sprzęt i inne udogodnienia.

  • W podziemiach biblioteki znajduje się stołówka, która w czasie sesji otwarta jest do późna w nocy.

  • Dostęp do różnego rodzaju usług IT; można korzystać z komputerów uniwersyteckich, darmowego Wi-Fi, podłączyć się do systemów elektronicznych uczelni.

  • Możliwe jest skanowanie, kopiowanie i drukowanie.

Informacje na temat dostępnych w bibliotece materiałów można znaleźć na tej stronie. Blisko 89% ankietowanych studentów stwierdziło, że są bardzo zadowoleni z oferowanych przez Uniwersytet usług i warunków kształcenia

Na uczelni działa również Centrum Szkolenia. W ramach organizowanych przez Centrum rozmaitych szkoleń, warsztatów i innych dodatkowych form doskonalenia, studenci mogą nauczyć się krytycznego myślenia, redagowania tekstów i różnorodnych umiejętności akademickich, które będą przydatne zarówno w nauce, jak i w dalszej karierze. Realizowane przez Uniwersytet projekty międzywydziałowe oraz współpraca z instytucjami partnerskimi zachęcają do zdobywania różnorodnych doświadczeń także poza murami uczelni, co otwiera przed studentami nowe możliwości.

Oprócz zapewniania jak najlepszego zaplecza do kształcenia, uczelnia oferuje również inne usługi. Ogromny i dobrze zorganizowany zespół ludzi, pracujących w różnych centrach i instytucjach, zapewnia studentom niezbędną pomoc w wielu kwestiach.

The Student Advice and Information Center może udzielić pomocy w sprawach:

  • Zapoznania się z uczelnią: jej lokalizacją i funkcjonowaniem;

  • Wyboru najbardziej odpowiednich kursów i modułów;

  • Konsultacji z właściwym specjalistą, jeśli zaistnieją jakiekolwiek trudne do rozwiązania problemy;

  • Pomocy specjalistycznej  i zapewniania odpowiednich warunków dla studentów niepełnosprawnych;

  • Integracji studentów zagranicznych ze społecznością akademicką oraz pomoc w procesie integracji społecznej w obcym kraju.

W przypadku jakichkolwiek problemów, student otrzyma w Centrum niezbędne wsparcie i możliwość konsultacji ze specjalistą, bez konieczności wcześniejszej rejestracji. Jeśli osobisty kontakt jest z jakichś względów niemożliwy lub krępujący, zawsze można zwrócić się do pracowników Centrum telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Careers and Employability Center (Centrum Kariery i Zatrudnienia) zostało stworzone, aby stworzyć studentom jak najlepsze perspektywy zawodowe, wspierać ich w podejmowaniu świadomych decyzji i planowaniu drogi kariery. Możesz tam uzyskać pomoc:

  • W znalezieniu pracy w niepełnym wymiarze godzin;

  • Zdobywaniu doświadczenia zawodowego poprzez różnorodne formy działalności (od wolontariatu do rozwoju samozatrudnienia).

  • Centrum wystawia też po ukończeniu studiów rekomendacje do rozwoju kariery w firmie lub własnej działalności;

  • Pomaga w skutecznym poszukiwaniu pracy: wspiera w pisaniu CV, przygotowaniach do rozmowy kwalifikacyjnej, daje wskazówki osobom ubiegającym się o pracę;

  • Pomaga w lepszym poznaniu, tak zasad procesu rekrutacji, jak i wyboru odpowiedniego kandydata do pracy. 

Aby wspierać aktywność i zapewnić urozmaicone życie studenckie, w Sheffield oferuje się wiele rozrywek i możliwości rozwijania życia społecznego:

Sheffield Hallam Active – uniwersyteckie centrum sportowe, które posiada warunki do uprawiania różnych dyscyplin sportu.
Stowarzyszenie studenckie Uniwersytetu – rozwija aktywność studentów, zachęcając do uczestnictwa w imprezach i włączając ich do organizacji. W ramach realizowanego przez związek projektu Centrum Doradztwa, studenci mogą skorzystać z porad w różnych sprawach życiowych. Jedną z form pomocy prowadzonej przez Centrum jest ,,doradca finansowy“, gdzie można uzyskać bardzo przydatne porady na temat istotnych kwestii finansowych. Funkcjonuje również związek sportowy, dający możliwość uprawiania sportu w ramach istniejących drużyn.

Jeśli masz chęć, możesz przyłączyć się do jednej z ponad 50 społeczności zajmujących się różnorodną działalnością, a jeśli masz wiele entuzjazmu, możesz stworzyć własną, nową organizację.

 

Licencjackie

Wymagania rekrutacyjne

  • Świadectwo ukończenia drugiej klasy (liceum) lub trzeciej klasy (technikum) – załącz ten dokument jeśli wciąż się uczysz i dlatego nie masz jeszcze świadectwa ukończenia szkoły średniej. Nie musisz załączać tłumaczenia tego dokumentu.

  • Świadectwo dojrzałości oraz świadectwo ukończenia szkoły średniej – w przypadku ukończenia szkoły średniej wystarczy, że do formularza aplikacyjnego załączysz świadectwo dojrzałości (maturalne) wraz ze świadectwem ukończenia liceum (bądź technikum) - do obu tych dokumentów potrzebne jest też tłumaczenie przysięgłe.

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Ważne jest, by uczelnia otrzymała wyniki testu z języka angielskiego do 31 lipca.

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS - 6.0

  • TOEFL – 80

Magisterskie

Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.

  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Ważne jest, by uczelnia otrzymała wyniki testu z języka angielskiego do 31 lipca.

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS - 6.5

  • TOEFL – 90

Top-up

Wymagania rekrutacyjne

O przyjęcie na studia Top-up mogą ubiegać się osoby, które ukończyły pierwszy stopień studiów (licencjackie lub inżynierskie), lub są na ostatnim roku tych studiów. Przy ubieganiu się o przyjęcie na studia Top-up, należy mieć 120-180 punktów ECTS (z przedmiotów dotychczas zaliczonych na studiowanym lub ukończonym kierunku), dlatego podczas składania dokumentów upewnij się, że masz wystarczającą ilość  tych punktów. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych kontynuowanych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa. Kończąc studia Top-up, otrzymasz dyplom studiów pierwszego stopnia.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.

  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy tylko załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Ważne jest, by uczelnia otrzymała wyniki testu z języka angielskiego do 31 lipca.

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS - 6.0

  • TOEFL – 80

Uniwersytet oferuje własne zakwaterowanie w akademikach. Znajdują się one w pobliżu uczelni oraz centrów życia studenckiego, co ułatwia integrację społeczności, zapewnia ożywione kontakty towarzyskie. Zaletą akademika jest też to, że w opłacie zawarte są wszystkie koszty. W domu studenckim możesz przez cały czas mieszkać w tym samym pokoju lub zmienić mieszkanie w trakcie trwania studiów. Umowa jednak obowiązuje cały rok akademicki. Jeśli więc zdecydujesz się na zmianę lokum, będziesz musiał znaleźć kandydata na Twoje miejsce, który przejmie obowiązki najmu. Uniwersytet zapewnia także możliwość znalezienia innego zakwaterowania, starając się w każdym mieszkaniu zapewnić studentom korzystne warunki.

Rodzaje mieszkań, w których można zamieszkać w mieście Sheffield:

  1. Mieszkanie należące do Uniwersytetu: Bramall Court lub Charlotte Court.

  2. Mieszkania partnerów uniwersyteckich.

  3. Mieszkania w sektorze prywatnym.

  4. Możliwość zamieszkania przy rodzinie.

Wszystkie mieszkania oferowane przez uniwersytet (pkt.1. i 2.) są wyposażone w standardowe meble pokojowe (łóżko, szafa, biurko, krzesło oraz, w niektórych miejscach, umywalka). Niezbędne przedmioty codziennego użytku, jak: pościel, sztućce, itp. można w przystępnej cenie kupić na miejscu, jeśli nie było możliwe przywiezienie ich ze sobą

Tutaj możesz zobaczyć, w jakich rejonach miasta zlokalizowane są mieszkania uniwersyteckie.

Jeśli decydujesz się na wynajem mieszkania w sektorze prywatnym, musisz poszukać go na własną rękę. Uniwersytet oferuje jednak pomoc i porady. Jeśli chcesz, aby Uniwersytet pomógł Ci znaleźć mieszkanie, tu znajdziesz formularz do wypełnienia. Należy go przesłać do 2 stycznia, ale warto zrobić to jak najwcześniej. Ofertę zakwaterowania otrzymasz tylko wtedy, jeżeli Sheffield Hallam będzie dla Ciebie uczelnią pierwszego wyboru i otrzymasz bezwarunkową akceptację  (tylko po wysłaniu świadectwa  ukończenia szkoły). Pamiętaj jednak, że na mieszkania jest wielu chętnych, więc im wcześniej złożysz wniosek, tym większe masz szanse, że w połowie lata, po zakończeniu rekrutacji, znajdziesz się na początkowych pozycjach listy oczekujących i będziesz miał możliwość wyboru takiego mieszkania, które w spełnia Twoje wymagania.
Tutaj można zapoznać się ze wszystkimi warunkami zakwaterowania.