Early Childhood Education and Care

Uczelnia
Häme University of Applied Sciences (HAMK)
Miasto, kraj
Hämeenlinna, Finland
Czas trwania studiów
3,5 lata
Zakres programowy
Education, Pedagogy, Health Sciences
Koszty studiowania
0 €
Język nauczania
Bachelor (ENG)
Rodzaj studiów
Bachelor
Rozpoczęcie studiów
2025-09-01
Zakończenie rekrutacji
2025-01-19
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery

The foundation for a sustainable future lies in early childhood education and care.

These studies prepare you to become an expert of early childhood education and care and social pedagogy. You will achieve a strong ethical competence for working in social services and you will learn to promote the well-being of children and families using a socio-pedagogical approach.

We believe that the best learning outcome is from a combination of theory and practice. The strength of this degree programme lies on the use of creative and practice-based client work methods.

Objective

You will gain valued skills and knowledge in promoting the well-being of children and families in early childhood education and care (ECEC). In addition, you will be skilled in incorporating principles of social counselling to support people’s growth in society. You will learn the Finnish language to help manage different client situations in Finnish working life. The program integrates creative and art-based methods into client work, fostering support and community engagement.

In Finland, early childhood education and care (ECEC) is based on goal-oriented education, upbringing and care, with an emphasis on pedagogy. Pedagogical competence means the ability to plan, implement, and evaluate pedagogical activities for a group of children in multiprofessional cooperation. In your studies, you will develop a deep understanding of how to foster community and inclusiveness in ECEC; how to support participation and a child’s holistic development. Your development-orientated pedagogical approach will be based on dialogical encounters with children and families.

Studies are based on collaboration at multiple levels. We emphasize learning in teams and multiprofessional and interdisciplinary cooperation. Students work together to solve development tasks with work-life partners. HAMK is part of RUN European University which creates possibilities for international collaboration during studies. In addition, we focus on collaboration between staff and students to foster an inclusive and comprehensive educational setting.

Note

The studies require commitment to academic studies and self-organisation skills. You must be motivated and committed to learning the Finnish language to reach the required proficiency.

Wymagania rekrutacyjne
  • Wypis ocen – jeśli wciąż się uczysz i dlatego nie masz jeszcze świadectwa ukończenia szkoły średniej, bardzo ważne jest załączenie wypisu. Szczegółowe informacje na temat sposobu wypełniania tego dokumentu oraz termin jego przesłania znajdziesz tutajWypis musi być wypełniony komputerowo.

  • Świadectwo dojrzałości – w przypadku ukończenia szkoły średniej nie potrzebujesz wypisu ocen – wystarczy, że do formularza aplikacyjnego załączysz Świadectwo dojrzałości wraz ze świadectwem ukończenia liceum (bądź technikum).

Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w jeden z następujących sposobów:

  • IELTS Academic: 6.0
  • TOEFL iBT: 60
  • Cambridge C1 Advanced lub C2 Proficiency - 169
Ważne wymagania

W rekrutacji na ten kierunek obowiązkowe będzie wzięcie udziału w International UAS Exam. Egzamin ten składa się z kilku części:

  • Umiejętności rozumowania (25 minut)
  • Znajomość języka angielskiego (20 minut)
  • Umiejętności matematyczne (25 minut)
  • Umiejętności etyczne (10 minut)
  • Umiejętności w zakresie inteligencji emocjonalnej (10 minut)

Więcej informacji można znaleźć tutaj.

Bachelors of Social Services can be employed in the areas of early childhood education and care, child welfare, youth work and adult social work. The degree prepares students to work as social pedagogues in early childhood education and care in multiprofessional cooperation with teachers and childcarers. They can also work as counsellors in child welfare institutions and other residential facilities, as family support workers, coordinators of services for the elderly, case managers, activity directors, counsellors in substance abuse and mental health services or as service coordinators.