Communication and Information Sciences

Uczelnia
Tilburg University
Miasto, kraj
Tilburg, Netherlands
Czas trwania studiów
1 lata
Zakres programowy
Communication Sciences
Koszty studiowania
2601.00 EUR
Język nauczania
English (ENG)
Rodzaj studiów
Master
Rozpoczęcie studiów
Winter intake start date
2025-09-01
2025-02-01
Zakończenie rekrutacji
Winter intake deadline
2025-04-01
2024-11-25
O programie
Wymagania rekrutacyjne
Możliwości kariery
Become an all-round communication expert by combining insights from various disciplines such as communication science, cognitive science, psychology, media design, and marketing. Follow a broad program or specialize in Business Communication and Digital Media, Communication and Cognition, or New Media Design.

Study communication in light of current social and technological developments. Acquire solid research skills to contribute to the development of evidence-based communication strategies and tools. Tailor the program to your own preferences by choosing from a wide range of electives.

  • Delve into a variety of topics such as:

        - How can organizations protect their (online) reputation during a crisis?
        - How can data visualization techniques be used to enhance comprehension?
        - How can games and ‘gamification’ be used to increase learning outcomes?

  • Connect theory to practice by working with real-life cases.
  • You have the option to specialize with one of the following tracks:

        - Business Communication and Digital Media
        - Communication and Cognition
        - New Media Design

  • Consider applying for the two-year Dual degree program with Wirtschaftsuniversität Vienna, focusing on business communication with special emphasis on digital and intercultural communication. A scholarship covers part of the tuition.

Typical courses are:

  • Interactive Storytelling
  • Digital Health Communication
  • Language Technology & Society
  • Multimodal Communication & Persuasion
  • Virtual, Augmented, and Mixed Reality
  • Psychology of Business Communication
Wymagania rekrutacyjne

Na studia magisterskie mogą kandydować wszyscy, którzy ukończyli studia licencjackie lub inżynierskie (studia I stopnia), studia magisterskie lub studiują na ostatnim roku studiów I-stopnia. Studia, które planujesz powinny mieć zbliżony profil do tych obecnych lub ukończonych, ponieważ w procesie rekrutacji kluczowa jest ich zgodność programowa.

  • Wykaz punktów ECTS – osoby, które są jeszcze w trakcie studiów, muszą załączyć wypis punktów ECTS, w którym będzie wykazane, jakie przedmioty były realizowane na studiach oraz ile punktów za nie otrzymano.
  • Dyplom ukończenia studiów licencjackich lub inżynierskich – jeśli jesteś absolwentem wyższej uczelni, nie potrzebujesz wypisu, wystarczy załączyć dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (w języku angielskim lub oryginał z tłumaczeniem)
  • Uwaga! Każdy kierunek magisterski może mieć inne wymagania i wymagać specyficznych dodatkowych dokumentów. Przed aplikacją sprawdź na stronie uczelni, jakich dokumentów potrzebujesz!
Wymagania odnośnie języka angielskiego

Spełnienie wymagań w zakresie języka angielskiego można udokumentować w następujący sposób:

  • IELTS – 6.5
  • TOEFL – 90
Certyfikat językowy z wymaganym wynikiem należy posiadać już w momencie aplikacji!
Dodatkowe wymagania

A Bachelor degree in a relevant discipline such as general Communication Studies, Linguistics, or a modern language. Students with a Bachelor's degree in a different subject are most welcome to apply, but we strongly recommend that you consult us in advance for advice.

After completing your MA programme in Communication and Information Sciences, a broad range of career paths in business, research and education will be open to you. You will be able to analyse and consult on internal and external communications. With a Master's degree, you can start your career as a scientific researcher in this field. And remember that these opportunities are worldwide because your studies are internationally-oriented.

International skills:
  • Improving the way people using computers
  • Understanding the perceptions of end-users (also in IT departments)
  • Expert in Intercultural Communication processes
  • Team leader in multinational companies and institutions
  • Managing programmers
  • Analysing internal and external communication within organizations
  • Advising government, local government and related organizations on communication methods and tools
International careers:
  • International Scientific researcher
  • Intercultural Communication Consultant
  • Intercultural Communication Trainer
  • Intercultural Communication Officer in multinational organizations
  • Communication Advisor in (non)-profit organizations
  • Communication Employee of government agencies and related institutions
  • Opportunities as Communication Consultant